Friday, January 07, 2005

Assalamualaikum ...

Ini ayat pertama aku dlm blog aku yg pertama. Entah, aku tak reti sgt nak berdiari sebenarnya. "aku" digunapakai sbg pengganti diri, sebabnya dgn tuhan pun, kita gunakan perkataan "aku" tul tak? so, aku rasa itulah yg terbaik...anggapla ini mcm org lain yg ceritakan pada korang semua, tentang aku...okay?

Hari nih, dah 7 hari masuk 2005, aku dah ada azam utk tahun baru, for the year 2005. Azam-azam aku tu, byk . . .

1. Kurangkan bazir duit. Kat dunia nih, duit bukanler segala-galanya, tapi segala-galanya perlukan duit. Semua org kenalah setuju dgn statement ni. Itu lah reality. Yes, reality mmg kadang-kadang tak best. Tapi sebab aku ni Capricorn, maybe it's easier for me to acept that. Yes, life is full of hate and suffer, so better be prepared for the worst of it.

2. Bile dah kurang bazir duit, nak tambah duit plak. Skrg, aku dah officially member of salah satu MLM. Abg Ipar aku lah idola aku ... die dah pakai Merc E240 skrg nih. Yg mata bulat tu. Aku naik hari tu, pergh rase mcm kat seatie di ruang tamurumah. Alhamduliilah, at least dpt jugak merasa. Nak tahu braper rege keta tu? Around RM420k. Tapi mcm mana die mampu pon, aku tak pasti lagi. Takper, yg penting..itu semua kira halal...sebab menjual barang, bukan main judi.
Besides MLM, aku nak buat bisnes... ngehehe, ader la bisnes nih, nanti aku cerita lagik. Skrg, under planning lagi. Kena hati2, bisnes la yg buat apek taukeh semua gantung diri.

3. Bile dah tambah duit, aku nak invest duit plak. Aku planning nak jadi real property investor. either landed properties or nonlanded properties. Ntah betul ntah tidak istilah. Itu tak penting...yg penting kena betul2 serius. Byk jugak bhnbacaan aku dah jumpa...cuma belum habis baca jer. Ini jer cara nak betul2 "financially independent" in 10 or 15 years to come.

4. Mcm org lain pun, aku mestilah nak improve diri aku. Aku nak jadi more matured weih. What it's like when we are really matured, cool n steady. Insha allah :-) Doakan aku okay? Thks.

ok ok, cukup dgn azam thn baru. aku harap sempat la nak capai sebelum thn 2006 tiba. Tapi pelik , 3 azam aku tu, semua pasal duit. Knp ?...mungkin sebab tu dah jadi my main agenda in my life skrg. Yer la...at my age, everyone is seeking for Gold n Glory. agree ? hehehe. tapi tak betul jugak, ade org kaki enjoy bagai nak gila..ntah la..dieorg punya azam macam tu kot. Biarkanlah...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

TLG TUTUP SKET TELNET SESSION TUHH!!!....ORG LAIN NAK MASUK TAK BLEH!!!

3:14 PM, January 07, 2005  
Anonymous Anonymous said...

amin...may ur wish comes true..everyone had a dream..u should have guts..have faith..believe in yourself..there ull go..dont waste ur time..:)

9:22 PM, January 14, 2005  
Blogger ndfnd said...

thks, anonymous

1:26 PM, April 27, 2005  

Post a Comment

<< Home